Darul İslam’ın Tarifi
| |

Darul İslam’ın Tarifi

Darul İslam’ın Tarifi İbn Useymin (rhm) “40 HADİS” isimli kitabı şerh ettiği eserinde, kitabın ikinci hadisi olan “Cibril Hadisi” nin faydaları 12. Maddede şöyle der : “İman ile İslam birlikte zikredildiklerinde farklı manalarda olurlar. İslam;  dilin söyledikleri ve organların amelinden müteşekkil olan zahiri amellerle, İman ise; kalplerin itikadı ve amellerden müteşekkil olan batıni amellerle tefsir…

Zayıf Hadis İle Amel Edilir Mi?
| |

Zayıf Hadis İle Amel Edilir Mi?

Zayıf Hadis İle Amel Edilir Mi? Sorusuna alimlerden bazılarının cevapları Bu küçük makale imam Nevevi (rhm)’nin Kırk Hadis isimli eserine şerh yapan Muhammed b. Nazım b. Sultan’ın aittir. Ta’lik Cihan Elmas 31.10.2022 İmam Nevevi (rhm)[1] kendisine ait olan “Kırk Hadis” isimli eserine küçük bir mukaddimede bulunmuştur. Bu mukaddimede eseri neden te’lif ettiğini, bu eseri te’lif…

Maide Suresi 44. Ayet Hakkındaki Tefsir
| |

Maide Suresi 44. Ayet Hakkındaki Tefsir

Maide Suresi 44. Ayet Hakkındaki Tefsir İbn Abbas (r.a) ve imam Taberi (rhm)’nin Maide Suresi 44. Ayet Hakkındaki Tefsir İmam Taberi tefsirinde İbn Abbas’ın şu kavlini zikreder: عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ , قَوْلُهُ: {وَمَنْ لَمْ يَحْكُمْ بِمَا أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولَئِكَ هُمُ الْكَافِرُونَ} [المائدة: 44] قَالَ: ” مَنْ  جَحَدَ مَا أَنْزَلَ اللَّهُ فَقَدْ كَفَرَ , وَمَنْ أَقَرَّ…

Sahabe Namaz Kılanı Tekfir Eder Miydi?
| |

Sahabe Namaz Kılanı Tekfir Eder Miydi?

Sahabe Namaz Kılanı Tekfir Eder Miydi? حَدَّثَنَا حَدَّثَنَا أَبُو مُعَاوِيَةَ , عَنِ الأَعْمَشِ , عَنْ أَبِي سُفْيَانَ , قَالَ : ” جَاوَرْتُ مَعَ جَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ بِمَكَّةَ سِتَّةَ أَشْهُرٍ , فَسَأَلَهُ رَجُلٌ : هَلْ كُنْتُمْ تُسَمُّونَ أَحَدًا مِنْ أَهْلِ الْقِبْلَةِ كَافِرًا ؟ فَقَالَ : مَعَاذَ اللَّهِ , قَالَ : فَهَلْ تُسَمُّونَهُ مُشْرِكًا ؟ قَالَ…

| |

Allah İle Araya Aracılar Koymak

Allah İle Araya Aracı Koymak ALLAH’DAN İSTERKEN ARACILAR EDİNMEK Sultanların hükümranlığı ancak vezirlerin vesilesi ile yürür. Onlar her ne kadar sultan olsalar da halk ile irtibatı kurmak ve onları idare etmek için bir yerde vezirlere muhtaçtırlar.  Padişahlar, halkın tamamının isteğini aynı anda duyamaz hatta onları ayrı ayrı dinlemeye ve ihtiyaçlarını görmeye takat getiremezler. Talebleri dinlemeye…

| |

Kabirlerde Namaz Kılınması Hususunda İmam Birgivinin Fetvası

Kabirlerde Namaz Kılınması Hususunda İmam Birgivinin Fetvası Kabristanda veya türbelerde namaz kılan kişinin niyeti o yerden bereketlenmek (yani orada kılındığında ecrinin fazla olması veya kabul edilme ihtimalinin yüksek olması) ise, bu, Allah ve Rasulüne açıkça düşmanlık, dine muhalefet etmek ve Allah’ın izin vermediği (itikadi) bir bidati ortaya koymaktır. İbadetlerin aslı sünnete tabi olmaktır, heva ve bidadlere değil….

Hanefi Mezhebinde Kabirlerin Etrafına Mescid Bina Etmenin Hükmü
| |

Hanefi Mezhebinde Kabirlerin Etrafına Mescid Bina Etmenin Hükmü

Hanefi Mezhebinde Kabirlerin Etrafına Mescid Bina Etmenin Hükmü   فقال الإمام محمد تلميذ أبي حنيفة في كتابه ” الآثار ” (ص 45) لا نرى أن يزاد على ما خرج من القبر ونكره أن يجصص أو يطين أو يجعل عنده مسجدا   Ebu Hanife’nin öğrencilerinden olan İmam Muhammed eş-Şeybani, el-Asar isimli eserinin 45. sayfasında “Biz, kabrin…

| |

Kabirler Üzerine Mescid Bina Etmek

Kabirler Üzerine Mescid Bina Etmek  Bazı kimseler kabirler üzerine mescid bina etmenin caiz olduğuna dair Kehf suresi 21. ayeti delil getirmektedirler. Ayeti kerimede “…Nitekim halk, bunların (ashab-ı kehf) hakkında çekişip duruyor: “Onların mağaralarının çevresine bir bina kurun” diyorlardı. Oysa, Rableri onları çok iyi bilir. Tartışmayı kazananlar: “Onların mağaralarının çevresinde mutlaka bir mescid kuracağız” dediler. BİZ…

İslam’da Burçların Hükmü
| |

İslam’da Burçların Hükmü

İslam’da Burçların Hükmü / Te’lif – Cihan Elmas-05.06.2020 GAYBI ALLAH’DAN BAŞKA HİÇ KİMSENİN BİLMEDİĞİNİN DELİLİ قُلْ لَا يَعْلَمُ مَنْ فِي السَّمٰوَاتِ وَالْاَرْضِ الْغَيْبَ اِلَّا اللّٰهُۜ وَمَا يَشْعُرُونَ اَيَّانَ يُبْعَثُونَ “ De ki: Göklerde ve yerde Allah’tan başka hiç kimse gaybı bilmez. Ne zaman diriltileceklerini de bilmezler. ”[1] وَعِنْدَهُ مَفَاتِـحُ الْغَيْبِ لَا يَعْلَمُهَٓا اِلَّا هُوَۜ وَيَعْلَمُ…