Vitir namazı bir rekat olarak kılınır mı?

Genel

Ebu Eyyub el Ensari (r.a) şöyle diyor: “Vitir namazı kılmak haktır. Kim beş rekat kılmaktan hoşlanırsa beş kılsın, kim de üç kılmayı severse o da üç kılsın, bir rekat kılmak isteyen de bir olarak kılıversin.” Nesai, Kıyâmu’l-Leyl ve Tatavvuu’n-Nehar, 41   تحقيق الألباني صحيح

Abdullah ibnu Ebî Muleyke şöyle demiştir: Muâviye (R) yatsı namazından sonra tek rek’atla vitir kıldı. Yanında da İbnu Abbâs’m kölesi Kurayb vardı. Müteakiben Kurayb, İbn Abbâs’a geldi (de bunu ona haber verdi). İbn Abbâs, Kurayb’e: — Muâviye hakkında konuşmayı ve onun işini reddetmeyi bı­rak. Çünkü o, Rasulullah (S) ile beraber bulunmuştur (yânî âlimdir), dedi . Buhari, Fedailu Ashabi’n-Nebi, 28

حَدَّثَنَا شَيْبَانُ بْنُ فَرُّوخَ حَدَّثَنَا عَبْدُ الْوَارِثِ عَنْ أَبِى التَّيَّاحِ قَالَ حَدَّثَنِى أَبُو مِجْلَزٍ عَنِ ابْنِ عُمَرَ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم « الْوِتْرُ رَكْعَةٌ مِنْ آخِرِ اللَّيْلِ » .

Bize, Şeybân b. Ferrûh rivayet etti. (Dedi ki) : Bize, Abdulvâris, Ebû’t-Teyyâh’dan rivayet etti. Demiş ki: Bana, Ebû Miclez, ibni Ömer’den naklen rivayet etti. İbni Ömer şöyle demiş: Resûlullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) : «Vitir namazı gecenin sonunda bir rek’âtdir.» buyurdular.

Muslim, Salât’ül Musâfirîn ve Kasruhâ, 153