Kadının İmamlığı

حَدَّثَنَا الْحَسَنُ بْنُ حَمَّادٍ الْحَضْرَمِيُّ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ فُضَيْلٍ عَنْ الْوَلِيدِ بْنِ جُمَيْعٍ عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ خَلَّادٍ عَنْ أُمِّ وَرَقَةَ بِنْتِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الْحَارِثِ بِهَذَا الْحَدِيثِ وَالْأَوَّلُ أَتَمُّ قَالَ وَكَانَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَزُورُهَا فِي بَيْتِهَا وَجَعَلَ لَهَا مُؤَذِّنًا يُؤَذِّنُ لَهَا وَأَمَرَهَا أَنْ تَؤُمَّ أَهْلَ دَارِهَا قَالَ عَبْدُ الرَّحْمَنِ فَأَنَا رَأَيْتُ مُؤَذِّنَهَا شَيْخًا كَبِيرًا

592- Bu hadis ümmü Veraka (r.anha)’den rivâyet edilmiş olup önceki hadis daha tamdır. Ravi dedi ki: Rasûlullah (s.a.v.) Ümmü Veraka’yı evinde ziyaret ederdi ve ona müezzinlik etmesi için bir müezzin tayin etmişti. Kendisinin de ev halkına imam olmasını emretmişti. Abdurrahman dedi ki: Ümmü Veraka’nın müezzinini yaşlı bir kimse olarak görmüştüm. (Hasen)

Kadının İmamlığı Hakkında Diyanet İşleri Yüksek Kurulunun Fetvası

Şafii ve Hanbeli mezheplerine göre bir kadının, kadınlara namaz kıldırmasında hiçbir sakınca yoktur. Bu görüşte olanlar, Hz. Peygamberin (s.a.s.) Ümmü Varaka’ya kendi ev halkına namaz kıldırmasına izin vermesini (Ebû Dâvûd, Salât, 62; Ahmed b. Hanbel, el-Müsned, VL, 255; Beyhaki, es-Sünenü’l-kübra, 597) delil gösterirler.

Hanefi mezhebine göre kadının, kadınlara namaz kıldırması caiz olmakla birlikte, mekruhtur (Mevsili, el-ihtiyar, 207):

Malikilere göre ise caiz değildir (ibn Rüşd, Bidâye, I, 145; Ibn Cüzey, el-Kavânîn, 156).

Kadının kadınlara namaz kıldırması hâlinde, cemaatten öne geçmeyip, diğer kadınların hizasında/arasında durması gerekir

(Abdürrezzük, el-Musannef, III, 140-141; Ibn Kudame, el-Mugni. I, 37-38. Ibn Abidin, Reddü’l-muhtär, II, 305-306). Din İşleri Yüksek Kurulu 12.07.2017

Similar Posts