Müfteri İsmail Hünerlice’nin Şeyh Elbani Hakkındaki İftiraları

Yaklaşık dört ay önce (20.03.2019) Youtube kanalına yüklenen bir videoda, Mahmut Ustaosmanoğlu cemaatine intisablı olarak bilinen İsmail Hünerlice’nin, asrın muhaddisi Şeyh Elbani (rhm) hakkındaki ilimsiz ve edepsiz sözleri bize de ulaştı.

İsmail Hünerlice’nin gayri ahlaki ifadeleri ve iftiraları bizleri bir kez daha mutasavvıfların ilmi cehaletlerine ve ahlaki durumlarına şahit tuttu.

İsmail Hünerlice'nin Şeyh Elbani Hakkındaki İftiraları

Kendisi konuşmasında öncelikli olarak  Şeyh Elbani (rhm)’nin fiziki durumunu hedef alarak mahluku tahkirden halıkı tahkire gittiğinin gözden kaçırıyor. Nasıl ki imarı tahkir mimarı tahkir ise, mahlukun yaratılışını tahkir de halıkın yaratışını tahkir ifade eder. Oysa ki Allah azze ve celle Al-i İmran suresinde

هُوَ الَّذِي يُصَوِّرُكُمْ فِي الأَرْحَامِ كَيْفَ يَشَاءُ لاَ إِلَـهَ إِلاَّ هُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ

“O sizi rahimlerde dilediği gibi şekillendirendir. Ondan başka ilah yoktur O aziz ve hakimdir.”[1]

Hucurat suresinde ise

يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُم مِّن ذَكَرٍ وَأُنثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوباً وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِندَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ

“ Ey insanlar biz sizi bir erkek ve bir dişiden yarattık. Ve sizi birbiriniz ile tanışmanız için  kabileler kıldık. Şüphesiz sizin Allah katında ki en faziletliniz Allah’tan en çok sakınanınızdır. Şüphesiz ki Allah alim ve habirdir”[2]

Sahih-u Muslim’deki rivayette ise Rasulullah (s.a.v) şöyle buyuruyor.

قَالَ: قالَ رَسُولُ اللهِ ﷺ: إِنَّ الله لا يَنْظُرُ إِلى أَجْسامِكْم، وَلا إِلى صُوَرِكُمْ، وَلَكِنْ يَنْظُرُ إِلَى قُلُوبِكُمْ أبي هُريْرة عَبْدِ الرَّحْمن بْنِ صخْرٍ

“Şüphesiz ki Allah sizlerin cisimlerinize bakmaz, suretlerinize bakmaz ancak Allah kalplerinize bakar”[3]

Yine Müslim’in tahric ettiği bir hadis de çirkinliğinden dolayı kimsenin kız vermediği ve Rasulullah’ın bizzat kendisinni evlendirdiği bir sahabeden bahsedilir. Culeybib. O da yaratılış olarak sairlerine nisbeten beğenilmeyen birisi idi.

Ayrıca İsmail Hünerli’ye bir ayna almasını tavsiye ediyorum ama onunda öncesinde kalbini temizlemesini nasihat ediyorum.

İsmail Hünerlice’nin Şeyh Elbani Hakkındaki İftiraları :

  1. İDDİA

İmam Buhari’ye dil uzatıyor tahkir ediyor.” Diyor. Açık yalan ve iftira. Buhari’de zayıf var mı yok mu vb gibi ilmi çalışmalar eserin sahibini tahkir değil ilmi bir çalışmadır. Eğer Elbani (rhm)’nin bu gayreti Buhari’ye hata ise ulemanın tamamı bir birini tahkir etmiş olarak anlaşılır.

  1. İDDİA

Şeyh’e İngiliz ajanı. İslam iddia sahibinden ispat ister. Şayet ispat edemez ise müfteri hükmü giyer ve sopalanır. Şahitliği de duruma göre kabul edilmez. Şayet ajansa bunun ortaya çıkması için ya itiraf ye belgeli ispat gerekir. Kişinin kendi görüşü yani zannı sadece yalan ve iftiradır. Zan ise sözlerin en yalanıdır. Ve Allah bizleri bundan sakındırmıştır. Eğer şahsi kanaatlerimiz bizlere gelişi güzel konuşma hakkı tanısa idi İsmail Hünerli’de Rusya’nın köpeği Ramazan Kadirovun uşağı derdim. Zira Kadirov, Mahmut Ustaosmanoğluna el öpmeye gelmişti. O zaman sofilede Rus ajanı derdik.

 

      4.İDDİA

Vahabbiler bunun sapık görüşlerine dayanamadı kovdular” diyor.

Yani iki buçuk dakikalık bir konuşmada bu kadar yalan ve iftirayı sığdırmak için bu işin okulunu okumuş olmak lazım. Gerçi tasavvuf ehli hak ehline öteden beri sürekli iftira ediyor. Herhalde o da iftirayı medreselerinde öğrendi. 

Elbani masumdur demiyoruz, hatasız da demiyoruz. Alimlerin masum olması, hata yapmaması, Allah ile konuşması, nebi ve rasullerden üstün olması, cenneti cehennemi ellerinde tutması bizim değil sizin ve şianın iğrenç akidesidir.

Elbani (rhm) dayanılmayacak bir fikri yok ama size gerçekten dayanılmayacak bir fikir söyleyeyim. Mesela İmam Rabbi dediğiniz imamınızın Mektubat’da Allah’ı kanın fercine yerleştirmesi sizin sapık inancınız.

Mesela İbn Arabi’nin Allah’ı kendisine secde ettirmesi sizin sapık inancınız.

Mesela Beyazıti Bistami’yi görmenin Allah’ı görmekten 70 kat üstün olduğunu söylemek sizin iğrenç inancınız. 

Daha Allah ile görüşmelerinizi, onu tüyüz oğlan gibi yatağınıza alma hayalinizi saymıyorum…

ALLAH’IM ONLARIN SANA ATTIĞI İFTİRALARDAN SANA SIĞINIRIM !

      5.İDDİA

Sahabe yanlış duydu diyor, Sahabe yalancı mı  ?” Sahabe ne duyduğunu bilmiyor” diyor.

Usulü hadis konusunda o kadar cahil ki ; birisinin duymaması veya görmemesi onun yalancı olduğu anlamına geliyor. Usulde bir sürü kaide var, müsbet menfiye mukaddemdir diyor. Hiç kimse duymayan birini yalancılıkla itham etmemiştir.

Elbani (rhm)Sahabe (muayyen şahıs) bunu duymamıştır” demesi ona yalancı demesi manasına mı geliyor.

Üçüncü cümlede ise güya Elbani ashab için “onlar ne duyduklarını bilmiyor” demiş. Bunu ispat etsin bakalım nerede demiş?

  1. İDDİA

Ömer (r.a) için zayıf dedi diyor. Ömer yanlış yaptı diyor. Sonra da iftira etmiyorum diyor.

Bal gibi de iftira ediyor.

Ömer hata etti demesi kadar tabii bir durum olamaz. Ömer (r.a)  vahy almıyor ve o bir beşer. Hatadan ari olan Allah’tır. O hata etti derken Aişe annemizin de Ömer (r.a) için “Allah ona merhamet etsin o bu sohbetin yarısında geldi, bunları işitmedi” dediği varid. Aişe annemizin istidraki mevcut.

06.07.2019

Cihan ELMAS


[1] Al-i İmran 6

[2] Hucurat 13

[3] Müslim

Similar Posts