Ateistlerin Ve Hadis İnkarcılarının Bir İftirasına Cevap
إِنَّ اللهَ عَزَّ وَجَلَّ لَمَّا قَضَى خَلْقَهُ اسْتَلْقَى فَوَضَعَ إِحْدَى رِجْلَيْهِ عَلَى الْأُخْرَى ، وَقَالَ: لَا يَنْبَغِي لِأَحَدٍ مِنْ خَلْقِي أَنْ يَفْعَلَ هَذَا
‘’Allah Rasulu (a.s.v): Allah (a.c) mahlukatı yarattıktan sonra bacak bacak üstüne atarak uzanmıştır.’’ Devamında şöyle demiştir: ‘’ Buna sebep yarattıklarından hiç kimseye böyle yapması yakışmaz.’ ‘’
Ateistler bu hadisi kullanarak dinle dalga geçerken hadis inkarcıları bu hadisi kullanarak sair hadisleri inkâr etmektedirler.
Ve hadis güya Sahih Müslim kitabul libas 72-74 ve Süneni Ebu Davud kitabul edep 35’te geçiyormuş.
Hadis ne Müslim’de ne de Ebu Davud’ta.
Hadisin Tahrici Ve Tahkiki:
Hadis Taberani ‘’Kebir’’ (hadis no: 18) adlı kitabında, İbni Ebi Asım ‘’Sünne’’ (hadis no:568) adlı kitabında ve Beyhaki’nin ‘’isim ve sıfatlar’’ (hadis no: 761) adlı kitabında geçiyor.
Beyhaki bu hadis için şöyle demiştir: ‘’ Bu münker bir hadistir.’’
İbni Kesir (r.h): ‘’ Hadisin isnadı çok gariptir. Şiddetli sorunları olan bir hadistir. Bu hadis İsrailliyattan olup onu Rasule (a.s.v) nispet etmiş olabilirler.’’[1]
El-Elbani (r.h): ‘’İsnadı zayıf, metni münkerdir. Bu Yahudilerin uydurduğu şeylere benziyor.’’[2]
Hadisin senedi hakkında daha ayrıntılı bilgi için Şeyh El-Elbani’nin zayıf hadisleri topladığı kitap olan Silsiletul Ehadisu Daife adlı kitabın 755 nolu hadise bakabilirsiniz.
Peki hadisin zayıf olmasına rağmen hadisçiler bunu neden kitapların zikretmiştir? Diye bir soru sorulacak olursa şöyle cevap verilir; toplumu bu noktada bilgilendirmek içindir bu. Çünkü bir hadisin sahih mi zayıf mı olduğu hükmü bilinmiyor olabilir. Bunun için bazı hadisçiler bunun bilinmesi için bu hadisi aktarıp altına da bunun zayıf, uydurma olduğunu söylemiştir. Ve yahut o hadisin hükmünü bilmediği için sükut etmiş olabilir. Yukarıda ki hadisi İmam Beyhaki nakletmesine rağmen hadis hakkında ‘’bu münker hadistir’’ demiştir.
Bu hadis senet olarak zayıf olduğu gibi metin olarak aşağıda ki ayet ve hadislere de ters düşmektedir:
[1] Camiul mesenid ves- sunne 7/ 91
[2] Zilalu Cenne 1/249
اَللّٰهُ الَّذي خَلَقَ السَّمٰوَاتِ وَالْاَرْضَ وَمَا بَيْنَهُمَا في سِتَّةِ اَيَّامٍ ثُمَّ اسْتَوٰى عَلَى الْعَرْشِعن
Gökleri, yeri ve bunların arasındakileri altı günde yaratan, sonra arşa istivâ eden Allah’tır. (Secde 4)
قتادة ابن النعمان رضي الله عنه قال سمعت رسول الله صلى الله عليه وسلم يقول لما فرغ الله من خلقه استوى على عرشه
‘’… Allah Rasulu şöyle dediğini işittim: Allah (a.c) mahlukatı yarattıktan sonra arşına istiva etmiştir.’’ (Muhtasarı uluv Zehebi ravilerinin sika olduğunu söylemiştir).’’
Buhari (475) ve Müslim (2100) geçen rivayette ise;
عَنِ ابْنِ شِهَابٍ، عَنْ عَبَّادِ بْنِ تَمِيمٍ ، عَنْ عَمِّهِ : ” أَنَّهُ رَأَى رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مُسْتَلْقِيًا فِي المَسْجِدِ ، وَاضِعًا إِحْدَى رِجْلَيْهِ عَلَى الأُخْرَى ) زاد البخاري : ” وَعَنْ ابْنِ شِهَابٍ ، عَنْ سَعِيدِ بْنِ المُسَيِّبِ، قَالَ: كَانَ عُمَرُ، وَعُثْمَانُ يَفْعَلاَنِ ذَلِكَ ” .
İbnu Şihap’tan o Abbad İbni Temim o da amcasından şöyle demiştir: ‘’ O, Allah Rasulunu mescitte bir ayağını diğer ayağının üstüne koyarak uzandığını görmüştür.’’
Buhari ziyade olarak şunu nakletmiştir ‘’Ömer ve Osman’da böyle yapardı.’’
Tüm bunlardan anlaşıldığı üzere ateistler genel olarak dine, hadis inkarcıları ise özel olarak hadislere saldırı için her ne bulursalar bulsunlar düşmanlık sergilerler. Bu iftiralarına cevap verdiğimiz de kendileri başka iftiralar peşinde koşmaya devam edecektir hiç şüphesiz. Ama bizim burada amacımız Müslümanların bu gibi iftiralara kulak asmamasıdır velev ki o an onlara verecek bir cevabı olmasa bile. Çünkü işi gücü iftira ve dine, hadislere saldırı olan bunu insafsızca yapan kişilerin sözlerine itibar onlar için bir şeref olur.
Rabbim bizleri ve neslimizi insan ve cin şeytanlarının oyunlarından muhafaza et.
Başarı Allah’tandır.
Muhammed Karasu
Ateistlerin Ve Hadis İnkarcılarının Bir İftirasına Cevap
Bizleri Yotube Kanalımızdan Takip Edebilirsiniz.