Pazariçi, Ordu Cd. No:306, 34240 Gaziosmanpaşa/İstanbul
+90 (0534) 625 48 49
ilmedavetdernegi@gmail.com

Tekfirci biriyle aramızda geçen konuşma

BEN .. : Kardeş senin de bildiğin gibi bizimle sizin aranızda en ciddi sorun, sizin cehaleti mazeret kabul etmemenizdir.

TEK .. : Cehalet asla mazeret olamaz. Çünkü Kur’an da ortada, Sünnet de ortada.

BEN .. : Yani diyorsunuz ki ; Din adına bizim sorumlu olduğumuz kaynaklar belli ve ortada, öğrensinler, öyle mi kardeş ?

TEK .. : Evet, Kur’an ve Sünnet orta da.. işlerine gelen her şeyi öğreniyorlar da dinlerini neden öğrenmiyorlar ki…

BEN .. : Yani bu iki kaynaktan her halukarda da sorumluyuz öyle mi demek istiyorsun ?

TEK .. : Evet, elbette ki sorumluyuz…

BEN .. : Peki siz Kur’anın tamamına vakıf mısınız, yani hepsini biliyor musunuz ?

TEK .. : Hayır, hepsini bilmiyorum ..

BEN .. : Peki sünnetin hepsine vakıf mısınız, yani hadislerin hepsini biliyor musunuz ?

TEK .. : Hayır, kim hadislerin hepsini biliyor ki ..

BEN .. : Peki kardeş, Kur’anı ve Sünneti nasıl anlayacağımız ve yaşayacağımız hususundaki kural ve kaidelerden haberin var mı, yani bunları tamamen biliyor musun ?

TEK .. : Bir kısmını biliyorum ama hepsini bilmiyorum …

BEN .. : Peki Kur’an dan ve Sünnetten bilmediğiniz o konuların nesisiniz siz ?

TEK .. : Anlamadım …

BEN .. : Hani dediniz ya ; ben Kur’anı da sünneti de tamamen bilmiyorum, ben de şunu soruyom : o bilmediklerinizin nesisiniz, Yani onların cahili değimlisiniz ?

TEK .. : Hiç kimse Kur’anı ve Sünneti tamamen bilemez ki .. Peygamber hariç…

BEN .. : O zaman siz, “ Kur’an ve Sünnet ortada dolayısiyla kimsenin cahaleti mazeret kabul edilmez “ derken, yani bu konuda cehaleti mazeret kabul etmezken …  peki sizin Kur’an ve Sünnetten o bilmediğiniz, yani cahili olduğunuz meselelerden dolayı hükmünüz nedir … ?

TEK .. : Kem.. küm…  – gerisini artık sormayın –

———————————

BEN .. : Neyse kızmayın kardeş … ikinci bir şey daha sorsam size ..

TEK .. : Sor ..

BEN .. : Sence, bir insan yeni islama giriş yaptıktan sonra TEVHİD’i öğrenmesi ne kadar zaman alır ?

TEK .. : Samimiyse ve güzel çalışırsa bir senede kavrar- öğrenir…

BEN .. : Yani Allah’ın Rububiyetini .. İsim ve sıfatlarını … Uluhiyetini .. Bir sene de öğrenir, öyle mi ?

TEK .. : Evet, bir senede öğrenir, güzel çalışırsa …

BEN .. : Peki senin dediğini kabul ediyorum.. Samimi olursa bir sene de öğrenir Tevhidi. O zaman şunu sorsam sana : Bu adam ilk iki ayda öğrendiklerine, anladıklarına, kavradıklarına iman etti. Peki geri kalan on ay’da öğrenecekleri meselelerden sorumlu mu ?

TEK .. : Anlamadım …

BEN .. : Hani dedin ya az önce ; bir kimse TEVHİDİ bir senede ancak hakkıyla anlar ve kavrar.

TEK .. : Evet ..

BEN .. : Ben de diyorum ki : Bu adam ilk iki ayda öğrendiklerine iman etti. Peki geri kalan o on ay’da öğrenecekleri meselelerden sorumlu mu ? … Yani zorunlu olarak cahili olduğu o meselelerden de sorumlu mu ? ..

TEK .. : Ya kardeşim sen karıştırıyon bak…..kem..küm… artık gerisini sormayın … )))

———————————–

BEN .. : Son bir şey daha sorabilir miyim ? …

TEK .. : Dinliyorum ..

BEN .. : Kusura bakma benim takıldığım ve önemli gördüğüm konu cehalet mazeret mi değil mi, noktası olduğu için ben yine aynı konuda size soru soracağım.

TEK .. : Tamam, dinliyorum ama sanma ki diğer mevzularda ikna oldum.

BEN .. : Kardeş illa her sohbetin ardından hemen ikna olunmaz – veya diğer bir ifadeyle – hemen anlatılan şeyler anlaşılmayabilir… İnşaAllah anlatılanlar düşünülür, araştırılır ve sonunda bir karara varılır. Ama Allah için sana sormaya çalıştığım bu hususları yeniden gözden geçirin.

TEK .. : Neyse ben sizi dinliyom, sorun sorunuzu da zaten geç kaldım kalkmalıyım..

BEN .. : Sorum şu kardeş ; “ Eğer cehalet mazeret değilse … Allah Rasulü dönemindeki şu gerçeği nasıl anlamamız lazım.. ?

TEK .. : Hangi gerçeği .. ?

BEN .. : Sizin de bildiğiniz gibi, Peygamberimiz kendisine inen itikadi ve ameli mevzuları anlattığında bütün sahabe yanında değildi, değil mi ? …

TEK .. : Evet değildiler ..

BEN .. : Peki yanına geldiğinde iman edipte giden sahabeler, kendilerinden sonra inen itikadi ve ameli mevzuları duyana kadar ne durumdaydılar… ? … Yani bu konudaki cehaletleri mazeret değil miydi … ? … Çünkü biz biliyoruz ki Rasulullah s.a.v hayatta olmasına rağmen, inen birçok Ayet ve Hadislerin mesajı, iman eden bir çok kimseye uzun zaman sonra ulaşabiliyordu. Hem de bu konular – az önce de dediğimiz gibi –  itikadi ve imani konulardı.. Yani sözün özü ; Allah Rasulü s.a.v’in 23 senelik davet seyrinde herkes yanında değildi. İman edip de yanından giden yüzlerce kimse vardı. Dolayısıyla bu kimseler diğer konuları duyana kadar, o mes’elelerin cahili idiler. Peki bu kimselerin cahaletleri mazeret değil miydi … ?

TEK … : Rasul geldi ve din tamamlandı. Dolayısıyla herkes bunu mutlaka öğrenmelidir.

BEN .. : Kardeş sorumun cevabı bu değildir. Sen şunu bana bi söyle ; o sahabelerin cahil kaldığı konulardaki durumları neydi … ?  

TEK .. : Geldiklerinde öğreniyorlardı ve öğrendiler. Din de tamamlandı.

BEN .. : Kardeş geldiklerinde elbetteki öğreniyorlardı. Ben onu sormuyorum. Benim sorum ; Rasul hayatta olmasına rağmen, ona iman edip yanından ayrılan kimseler diğer imani ve ameli konuları çok sonraları duyuyorlardı – hatta aylarca sonra meseleleri duyanlar oluyordu –  peki duyana kadar bu insanların durumu, konumu neydi … ? …

TEK .. :  E  nereden bilsinler, onlara vahy gelmiyordu ki…

BEN .. : Yani onlara vahy gelmiyordu ve bilmiyordular, demi  … ?

TEK .. : Evet, bilmiyorlardı ve geldiklerinde öğreniyorlardı.

BEN .. : Peki Allah onlara sorarmıydı, neden bunlardan haberiniz yoktu diye … ?

TEK .. : Allah kimseyi gücünün yetmeyeceği bir şeyden sorgulamaz.

BEN .. : İşte bu değerli kardeşim.. İşte bu .. Yani bir insan – az önce ikinci sorumda da anlatmaya çalıştığım gibi – her meseleden haberdar olmayabilir. Bu itikadi bir konu da olabilir ameli bir konu da olabilir. Dolayısıyla bundan haberdar olana kadar siz onu sorumlu tutamazsınız. Allah sorumlu tutmuyor, sen ben kimiz ki…

Hatta yine senin de bildiğin gibi, Allah Rasulü s.a.v yanındaki bir kısım sahabesini Habeşistana göndermişti, demi bundan haberiniz var ? ..

TEK .. :    Evet biliyorum tabi ki ..

BEN .. : Peki kardeş o insanlar Habeşistana gittikten sonra, hala itikadi ve ameli mevzular vahyedilmesine rağmen onlar bunu hemen duymuyorlardı.  Yani o kimseler bu haberleri taa sonraları duyuyorlardı. Biz şimdi kalkıpta o kimseleri bu konularla nasıl sorumlu tutarız.. ?

TEK .. : Ya abicim sen o zamanla bu zamanı birbirine karıştırıyon. Tamam o zaman o kimslerin cehaleti mazeret kabul edilebilir ama şimdi kabul edilmez…

BEN .. : Neyse kardeş … sen inşaAllah bu konuşlananları yeniden bi düşün, yine konuşuruz olur mu ? ..

TEK .. : Konuşmamızın bi faydası olacağını sanmıyorum, çünkü siz Kur’an ve Sünnet ortadayken cehaleti mazeret kabul ediyorsunuz.

BEN .. : Ama sen de az önce Kur’an ve Sünnet ortadayken cehaleti mazeret kabul ettin, şimdi vaz mı geçtin … ?

TEK .. : Hayır ben öyle bir şey demedim .. ne zaman kabul ettim ki … ?

BEN .. : Ya arkadaşım az önce sahabelerden bahsederken, demedin mi ki ; “ Tamam o zaman o kimslerin cehaleti mazeret kabul edilebilir ama şimdi kabul edilmez “ … bunu dedin az önce …

TEK .. : Neyse abim müsade bana geç oldu, belki yine karşılaşırız …

BEN .. : Kardeş inan senin bu gibi tehlikeli işlerle uğraşmandan ise, sakalını koyman, onu kesmemen daha hayırlıdır …  ( çünkü beyefendi sinek kaydı traşlıydı )

TEK .. : Sakal sünnettir kardeşim bırakmasan da olur … yani günahı olmaz …

BEN .. : Peki bir soru daha sorayım sana ; Allah’ın farz dediğine bir insan sünnet derse, bu kimsenin hükmü nedir sence … ?

TEK .. : Allah’ın farzına sünnet demek küfürdür … Olur mu öyle, Allah farz diyecek sen kalkıp ona sünnet diyeceksin …

BEN .. : Ama sen az önce sakala sünnet dedin arkadaş, ne olacak şimdi senin halin … ? Halbu ki Allah Rasulü s.a.v sakalı emretmiştir, emir ise şeriat lisanında vucubiyet ifade eder … Yani farzdır … Buyur gel beraber bakalım, bak kaç tane hadisi şerif var bu konuda … ( hadislerin hepsini beraberce okuduk )

TEK .. : İnan ben bunlardan haberim yoktu … Daha yeni görüyorum SubhanAllah …

BEN .. : Neyse senin bu meseleyi yeni görmen, yeni duyman normal ve sizi de bu konuda kınamıyorum …  şimdi benim anlayamadığım senin konumun ne bu durumda … ? Çünkü az önce Allah’ın farzına sünnet demek küfürdür dedin, bununla beraber cehaleti de mazeret kabul etmiyorsun … !!! e sen de farza sünnet dedin … eee senin durumun ne şimdi … ?  sen şimdi kendi kuralına göre kafir değil misin … ? …

TEK .. : Sakalla ilgili bu hadisler sahih mi .. ?

BEN .. : ))))))) 

                                        Tacuddin el Bayburdi